Thursday, May 26, 2011

ذكريات الطفوله

سؤال يطرح نفسه....هو احنا ممكن العمر يقف بينا ومنكبرش؟؟؟؟؟؟؟؟ ممكن نفضل أطفال على طول؟؟؟؟؟؟؟؟أحلى حاجه فى الطفوله انك وانت طفل مش شايل هم أى حاجه ...تزعل فى لحظه وبونبونايه بالفراوله تخليك تضحك فى اللحظه اللى بعدها...ولا لما  تبرد بالليل كده والسرير يتبل...اه يتبل ايه عمرها محصلت يعنى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ومامتك تسألك مش عيب  ...احنا مش كبرنا على الحاجات دى..ترد بمنتهى البراءه وتقول أصل السرير  بيعرق يا ماما...و لما حد يتخانق مع اخوك الكبير فى المدرسه ويكون حاجه كده الله أكبر  واخده مساحه يعنى طول بعرض..وانت يا عينى قصير ومش طايل غير ركبته فتروح عضه فيها علشان يسيب أخوك الكبير...و لما ماماتك تسألك  لما ترجع البيت بعد اول يوم ليك فى المدرسه .ها  ايه أكتر حاجه عجبتك فى المدرسه؟؟؟؟ ترد بمنتهى الدهشه ان المدرسه كلها كانت مقلدانى ولابسه زيي........و لما  يكون عندك كرسى صغير بلاستيك من بتوع الاطفال وتصر تقعد على بتاع اخوك ..بلطجه  بقى وان كان عاجبه!!!!!!! ولا لما ترجع من المدرسه مبهدل وحالتك حاله ولا المتشردين وتروح رامى شنطتك جنب الباب وتهجم على الاكل ومامتك تقولك  ايه ده انا علمتك كده؟؟؟؟؟ اجرى على الحمام بسرعه.....و لما باباك يذاكرلك ويقولك دى غلط تروح باصصله بمنتهى التناحه وتقول الميس فالت كده................و لما تكون فى الفسحه ومفيش حد سلم منك عمال تلطش فى كل الاطفال الابرياء اللى فى المدرسه..و لما تكون باربى هى العروسه الاولى على مستوى العالم لكن عندك كرمبه هى نمره واحد ...ولا لما تستنى العيد من السنه للسنه علشان البمب والصواريخ اللى بتسرع بيهم الجيران....و أخر يوم امتحانات لما تبقى سعيد لدرجه انك ممكن ترش رشه جريئه وتعزم صحابك  كلهم على لوليتا..ولا لما تخلص الامتحانات قبل اخوك الكبير وتيجى جمبه وهو بيذاكر وتطلع لسانك وتقوله انا خلصت وانت لآ واكيد بتطلع تجرى بعدها لانه لو مسكك هيفرمك... و لما تروحوا المصيف ومامتك تقولك كفايه كده  أطلع من البحر وانت تعند لحد ما جسمك كله يتحرق من الشمس ويقشر .....و لما تروحوا عند ناس قرايبكم وتلاقى مامتك بتقولها يا حبيبتى دانتى  نسمه وزى الفراشه...تروح باصص لمامتك وتقولها  انتى مش لسه قايله على طنط حربايه واحنا جايين فى العربيه .هى طنط  فراشه ولا حربايه يا ماما؟؟؟؟؟؟؟؟؟يااااااااااااه انا لو كتبت من هنا لاخر عمرى مش هقدر اكتب ربع الذكريات دى..بس صدقونى لو أخترعوا اّلة زمن انا أول واحده هشتريها وبأى ثمن

10 comments:

  1. .و لما ماماتك تسألك لما ترجع البيت بعد اول يوم ليك فى المدرسه .ها ايه أكتر حاجه عجبتك فى المدرسه؟؟؟؟ ترد بمنتهى الدهشه ان المدرسه كلها كانت مقلدانى ولابسه زيي........ knt b3ayat sa3tha we makntsh fadyyyyy hahahahahahaha

    ReplyDelete
  2. هههههههههههههههههههههه.لا انا مكنتش بعيط انا كان ردى كده بمنتهى الدهشه.ههههههههههههههههه

    ReplyDelete
  3. ههههههههههههههههههه جامدة جدااااااااااااااااا
    والله كانت ايام حلوة وكل الكلام اللى قولتيه ده كان بيحصل معايا بالظبط
    ده انا كنت اول ما بدخل المدرسة أرمى الشنطة و بعد كده اول ما الجرس يضرب أقعد ادور عليها لدرجة انى مرة رجعت البيت من غير الشنطة و الزمزمية عشان ملقتهمش
    المهم لما تلاقى اله الزمن دى تبقى تشتريلى واحدة او تبقى تدينى لفة و خلاص
    هههههههههههههههههههههههههههه

    ReplyDelete
  4. بصراحة تحفة
    بس في جملة انا عارف قصدك علي مين
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    و لما حد يتخانق مع اخوك الكبير فى المدرسه ويكون حاجه كده الله أكبر واخده مساحه يعنى طول بعرض..وانت يا عينى قصير ومش طايل غير ركبته فتروح عضه فيها علشان يسيب أخوك الكبير .

    ههههههههههههه

    ReplyDelete
  5. وكمان اغنية طيري يا طيارة
    كدا كتييييييييييييير قوي

    ReplyDelete
  6. @Siraj Ibrahem ههههههههههههههه ايه ده يابنى دانت حالتك كانت متأخره جدا.هههههههههههههههههههههههههههههههههههه....وياسلام من عنيا اشتريلك اله مخصوص بس هما يخترعوها

    ReplyDelete
  7. @كناريا المشكله انك اخويا وفاهم وعارف كل حاجه.......بس ارجع واقولك بلاش انت يابنى

    ReplyDelete
  8. هههههههههههههههههه
    انا ما اقدرش علي اختي لما تقول بلاش انت
    بس ارجع واقول جامده جدا بس مش عارف ليه في حاجات ما كنتش بتحصل معايا

    ReplyDelete
  9. @كناريا انت كنت طفل خارق وغير عادى يابنى اكيد الحاجات دى ماكنتش بنحصلك.

    ReplyDelete
  10. ما هو لو في انسان اتولد وهو كبير كدا كنت قولت ماشي ممكن اكون انا كمان اتولد كبير لكن مع الاسف ما فيش

    ReplyDelete