Monday, December 31, 2012

عام جديد .. عقد شديد ..

عزيزتى 2013
تحية طيبة وبعد ..
بصى بقى يا حلوة لو ناويه تكونى زى أختك اللى قبلك فبلاش تيجى وتقرفينا أحسن ... لكن لو ناويه تكونى بنت حلال وكويسة كده يبقى ممكن ننظر فى أمرك . علشان نبقى على نور كده بالصلاة على النبى ... أى حروب ، ثورات ، إنقسامات، إعتصامات ، حوادث قطارات بلاش منها ... أى إنهيارات إقتصادية وأزمات مالية بلاش أبوس إيدك ..الحوار مش ناقص ..إستكفينا من الكلام ده ... تيجى أنا وإنتى نعمل إتفاق !! إيه رأيك لو أنا بقيت كويسة وبنت حلال معاكى وعملت عبيطة وإستهبلت ومأخدتش فى بالى إن فيكى رقم 13 اللى بيقولوا إنه منحوس !!!! إيه رأيك لو بشرت ولم أنفر !!! إيه رأيك لو بدأتك بضحكه صافية !!! إيه رأيك لو عملت  كل اللى  المطلوب منى وراعيت ربنا فيكى يابنت الناس !!! ياترى بقى هتخلى بالك منى ولا هتيجى فى النص وتستهبلى وتقولى لقد نفذ رصيدكم !!! ( طب وربنا إعمليها وإبدأى شغل العيال وانا هوريكى الطفولة المتشرده على أصولها) .... أصل اللى أوله شرط آخره نور ... متجيش فى النص وتعملى حركات نص كم ( ده فى سنين كده أستغفر الله بتعمل الحركات الربع كم دى من أولها مبتبقاش قادره تصبر لنصها حتى ) ... طيب وبعدين بقى أنا مش واثقه فيكى بصراحة ... اللى إتلسع من المحشى ينفخ فى الآيس كريم ... طب خلاص أنا عندى فكرة حلوة .. أنا هجيب ورقه بيضاء وقلمين فلوماستر ( آه فلو ماستر حد عنده مانع ولا حاجه !!! ) قلم أسود وقلم أحمر ...  وهمضيكى على الورقه دى وهى لسه بيضاء ... وأى عامله سوده هتعمليها خلال العقد اللى بيننا واللى هيبقى لمدة سنه هرسم علامة زى حرف الإكس باللون الأسود .. وأى  عامله بيضاء هتسعدينى بيها هرسم وردة باللون الأحمر... وفى آخر مدة العقد لو لقيت الورقه فيها ورد كتير هجيبلك هدية ..إنما بقى ياويلك يا سواد ليلك لو الورقه بقت زى الإكس أو من كتر العلامات السوداء ( ساعتها أنا اللى هعرفك البلطجية بيحطوا مكياج إزاى بالإكسات اللى فى وشهم ) . بصى بقى من الآخر كده خليكى كويسه معايا وأنا هشيلك فوق راسى ....

2 comments:

  1. ان شاء الله تكون سنه سعيده علينا كلنا

    ReplyDelete