Tuesday, October 13, 2015

وما الحب إلا كتاب جديد


يوم غريب ومواعيد ملخبطة وخناقة على فكة وزحمة مترو وجو حر smile emoticon كل ده مقدرش يمنعنى إنى أدور على حاجه أنهى بيها يومى بسعادة smile emoticon
المكان: ميدان التحرير على ناصية شارع الشيخ ريحان .
الزمان : على المغرب كده grin emoticon .
لاقيت واحد فارش على الأرض بكتب smile emoticon وطبعاً ده إدمان لا علاج له ..
أنا : عندك كتب محمد السالم ؟
البياع : "عندى أحبك وكفى "
أنا : ( أخدته) طيب مفيش عندك " حبيبتى بكماء".
البياع: لا والله خلصان .
أنا : ( لمحت ثلاثية غرناطة فطبعاً اخدته grin emoticon على الرغم من إنه عندى PDF ) .
البياع: ضحكة لئيمة .
أنا : حسابك إيه ؟
البياع: الكتاب الواحد ب 25 جنية .
أنا : ليه ياعم هما 20 بس .
البياع: ليه ياعنى ، لأ طبعاً 25 ده انا كارمك حتى grin emoticon
أنا : دفعت الفلوس وأنا ساكته لإنى عارفه إنهم اغلى من كده فى المحلات ودور النشر ( وعينى وقعت على رواية فى قلبى أنثى عبرية ، أسكت لا طبعاً أخدتها) .
البياع: ضحكة أكثر لئماً .
أنا : بقولك إيه مش هدفع فيه 25 ، قولى أخره كام ؟
البياع : خلاص هاتى 20 وبقولك إيه متبصيش على الفرش تانى grin emoticon أنا عارف الناس اللى زيك ممكن أخد كل الفلوس اللى فى محفظتك وإنتى واقفة grin emoticon إنتى مدمنة كتب يا أبلة devil emoticon طيب معاكى حق المواصلات طيب ؟؟ grin emoticon
أنا : إحم إحم مش للدرجة دى يعنى ..آه مستورة الحمد لله smile emoticon
البياع : (نفس ذات الضحكة اللئيمة ).
إفتكرت منظرى وهو بيستهبلنى علشان عارف إنى مش هقدر أقاوم سحر الكتب وجه فى بالى مشهد جمع بين نجاح الموجى وأحمد زكى فى فيلم أربعة فى مهمة رسمية لما نجاح الموجى أستغل أحمد زكى علشان مستعجل ومعاه حيوانات 

No comments:

Post a Comment