Saturday, July 16, 2011

Tom & Jerry


حبايب قلبى من جوه..اه والله توم وجيرى دول يا ناس ساكنين قلبى من جوه كده...هتقولولى يا كوكو طول بعرض بنضاره ولسه بتتفرجى على  الكارتون وتوم وجيرى كمان اللى بعد سن تلات سنين بتنتهى صلاحيته بالنسبه للطفل..اه وماله ايه المشكله واجهر كمان انى بعمل كده..مش أحسن من اللى بيتفرج على الكارتون فى السر بحجه ان فى عيال فى المكان  وهو دابب عينه وفاتح بقه ومبحلق اكتر من العيال..بس فعلا فى أفلام ليهم انا لو شفتها999 مره برضه فى المره ال1000 هشوفها وهضحك من قلبى ومش هزهق ابدا...عارفين فى حد مره قالى انتى مش انسان طبيعى انتى هربانه من فيلم كارتون...اوقات كده بتمنى ان الكرتون ده يبقى بجد والحياه بالبساطه دى وان انا فعلا مجرد افاتار او شخصيه فى كارتون فى عالم خيالى وسحرى..يعنى مثلا لو فكرنا ان  شخصيات الكارتون دى بجد..فأنا واثقه ان توم وجيرى بعد التصوير بيكونوا كويسين جدا مع بعض وأصحاب ..يعنى توم مثلا  يعزم جيرى مره على كنتاكى ويخمسوا على ساندويتش يروح جيرى المره اللى بعدها راددهاله وعازمه عند الحاج هارديز..ماهم امريكان بقى عايزنهم يا كلوا عند مؤمن والشبراوى وجاد مثلا.......وبعدين بقى بصراحه انا بشك ان جيرى بالتسويس اللى بيعمله ده ليه أصل مصرى..يعنى مش أمريكانى بيور صافى كده...حركات النداله اللى بيعملها دى ولا ولد صايع من اقل حته فيكى يا مصر يعملها...طب عارفين بجد أحلى وقت بيكون لما انسى كل همومى ومشاكلى واقعد اتفرج على توم وجيرى وانسى سنى واسيب الطفله اللى جوايا تنطلق....أضحك ضحكه بريئه....أقلد صوت الموسيقى التصويريه للكارتون....ابتسم من قلبى وانا مبسوطه بحركه نداله من جيرى او بوقليله فى راس توم..واكيد لما بابا بيعدى ويشوفنى كده بيضحك ويقول" لسه طفله " ايوه طفله ونفسى افضل طفله طول العمر...انام وانا فرحانه لان بابا جابلى شوكولا وهو جاى من بره...او اجرى ورا اخويا فى الشقه قبل ماينزل الصبح لشغله وابوسه بالعافيه واطلع اجرى لانه مش بيحب ان حد يبوسه او انط من ورا ماما واديها اكبر حضن فى الدنيا او اقول لبابا واسأله للمره الالف انت بتحبنى قد ايه ؟؟؟؟؟؟ يقولى بحبك بعمرى كله.. وانتى يا ماهى بتحبى بابى قد ايه؟؟؟؟؟؟أقوله بمنتهى البراءه وانا فارده ايدى ومغمضه عينتينى "بحبك قد البحر يا بابى"

4 comments:

  1. جميلة جدااااااااااااا بس انا مش بحب الكارتون ههههههههه

    ReplyDelete
  2. ليه بقى ان شاء الله؟؟؟؟؟؟؟؟ محدش مبيحبش الكرتون

    ReplyDelete
  3. حلوة قوي ..انا بصراحة بحب اتفرج علي توم وجيري جدا جدا وبحملهم عندي ع الجهاز

    ReplyDelete
  4. اخيرا لقيت حد بيعترف بالحقيقه

    ReplyDelete